Демонстрація подій "під іншим кутом" в іграх використовується давно. Навскидку можна згадати серію Half-Life (два офіційних доповнення розповідали про ту ж катастрофу, тільки від іншої особи) або Resident Evil , де розриви між частинами бували всього-то в кілька годин. Ось, власне, і Crytek можна привітати з почином.
Голений
Виявляється, поки Nomad ловив тонни свинцю крихким нанокостюма і бився за честь американського лінкора, захопленого інопланетянами, його соратники вирішували не менш важливі завдання. З головним героєм доповнення ми зустрічалися - це Psycho. Цинічний і розлючений, він весь час рветься в бій і постійно вивергає смачне "fuck" в незліченних варіаціях. Втім, пробігати вступ, смакуючи заодно знайомство, не доведеться, оскільки його просто немає - в мільйонний раз ми бачимо сюжетну зав'язку "збитий над полем бою вертоліт", доброго ура-патріота, що витягає пораненого товариша по службі з кабіни, а потім вже HUD і чітку вказівку надерти зад всім поганим хлопцям.
Зорі тут гучні.
У Психа темне, зі своїми ганебними таємницями, минуле. Колись давно він дуже здорово облажався на завданні і в перервах між рівнями мучиться совістю, згадуючи помилки. На острові він, звичайно ж, зустріне старих знайомих, але за складними відносинами героїв спостерігати хочеться лише знічев'я (а таке буває рідко), в решту часу ж відточена акторська мова влітає в одне вухо і вилітає з іншого - які там тексти, коли в загін прасує купа азіатів з "калашами"? Зовсім інакше йде справа з роликами - крім стандартних етюдів про справедливу бійні в Warhead виявляється сцена, яка уделивает весь драматизм з минулих бойовиків Crytek разом і не містить при цьому жодної репліки. Браво.
Ці хлопці намагаються обкласти людини з купою зброї і в нанокостюма. Ха-ха!
У геймплеї зміни куди глибше, ніж може здатися. Так, інтерфейс все такий же, забавні примочки для зброї чекають господаря в ящиках (хоча нового все одно мало), тропічні пейзажі виглядають до болю знайомими. Але це поки не зав'яжеться перша сутичка. Crysis Warhead обмежує гравця м'яко і логічно. Тут, бачте, камінчики - не можна тут плисти. У дороги стоїть зручний вантажівка, чому б не сісти на нього і не пробитися крізь кордон? З цього водоспаду стрибати не можна - Псих підтвердить своє прізвисько і розіб'ється. Лінійність малопомітна і для маневру завжди є місце, але про відкриті пляжах з оригіналу, за якими можна було натурально гуляти, нагадують рідко. З іншого боку - адреналіну ой як додалося.
Лисий
Інші моменти так і зовсім змушують розхвалювати гру вголос і не соромлячись. Погоня за поїздом зі спробою вкрасти цілий вагон переростає в видовищну постановку "один проти всіх": протеже бігає від одного кулемета до іншого і косить, аки злачні трави, насідають інопланетян. Їм і невтямки, що незабаром він особисто пробіжить по замерзлому морю, візьме штурмом підземні шахти і ще дуже багато корисних речей зробить, щоб в черговий раз врятувати світ від прибульців.
Поверхня моря замерзла і тепер ми вільно катаємося по ній на ховеркрафтах.
Часом засмучує тільки занадто відверта лінійність, дивна поведінка AI (ну як можна взяти напівздохлого спецназівця в кільце і не поспішаючи водити навколо нього хороводи?) І пропажа деяких, здавалося б, обіцяних деталей. Ось ходили ж чутки про нову функцію у нанокостюма, але немає - звичний набір з підвищеною захисту, швидкості і сили, зате в руках - світиться граната, яка відключає електричну одежину у противників на деякий час.
Не допомагає і хвалена в прес-релізах оптимізація. Багато гравців спостерігають у себе на моніторі забавну картину: в п'яти метрах від героя чіткі, соковиті текстури, а за ними - натуральне десятіпіксельное "мило", яке, втім, теж стане гарним, коли до нього підійдеш. При цьому FPS аж ніяк не підскочили до небес - "первісток" працював навіть спритніші.
Приємно іноді зупинитися на морському березі. Бажано, щоб у кадрі не було трупів ворогів.
***
В общем-то, Crysis Warhead - все той же видовищний, адреналіновий і злегка наївний розповідь про заморожених джунглях і відважних спецназівців, хіба що додалося динаміки і мату. Втім, чи потрібно більше?
Плюси: чудова графіка і геймплей.
Мінуси: для чудової графіки і геймплея потрібно досить дороге "залізо".
|